09 octubre 2007

SOBRE LA CREMA DE FOTOGRAFIES DE LA MONARQUIA

Ja portem diversos dies que els mitjans de comunicació no paren de bombardejar-nos sobre la crema d’imatges dels reis i la seva família.

A mi la veritat és que m’avorreix una mica aquest tema de les insígnies i els símbols. Els considero importants, però no tant com per mobilitzar tants mossos, la fiscalia i els partits polítics, que uns ho utilitzin per anar contra els altres.

Per què deu ser que no ho veig tan important? Crec que això és degut a la meva professió, la de pagès, un feina molt ajustada, en la qual has de ser molt pràctic, molt efectiu i molt eficient per guanyar-te la vida. Això comporta que les coses que no tenen un rendiment efectiu, el teu subconscient no les veu importants.

Sí que és veritat que l’època de l’actual monarquia ha sigut el període de més progrés i més pau social que ha tingut el nostre país, però també és veritat que hi ha molts deutes i mentre hi hagi aquests sistemes serà difícil que es puguin rescabalar.

Però de tot aquest enrenou el que m’ha fet pensar més és el que em va dir la meva mare un dia d’aquests, comentant tot aquest tema, ella va ser molt explícita i em va dir: Aquests no han passat una guerra.

Cal valorar la història i no oblidar-la, a fi que alguns esdeveniments no es repeteixin.

No hay comentarios: