04 abril 2008

JA HA ARRIBAT EL CUCUT

Doncs sí, ja fa cosa de 6 – 7 dies que s’ha començat a sentir cantar el Cucut.

Jo personalment, el primer dia que el vaig sentir i el vaig veure, va ser el passat dilluns dia 31 de març, però un company de feina el va sentir dos o tres dies abans.

Recordo que quan era petit, a casa meva era tot un esdeveniment quan se sentia per primera vegada el Cucut. Era com si marqués l’inici de la primavera. El tret de sortida de l’explosió, tant vegetal com animal.

El primer que el sentia cantar ho deia amb gran entusiasme. Cal dir, que el meu avi m’explicava que el cucut és un animal que l’has de tenir molt present, perquè les seves actituds i els llocs per on es belluga al matí marquen el temps que farà.

De fet, el cucut és l’animal més gandul que existeix, segons diuen, ja que no incuba els seus propis ous. Un cop els ha de pondre, busca un niu on n’hi hagin. Quan els seus propietaris tenen un descuit, hi va el cucut, fa caure els ous que hi ha al niu, i hi posa els seus, fugint a trot de peixater. L’altre ocellot va incubant els ous que té al niu, fins que neixen els cucuts petits que, a més a més, els ha d’alimentar.

He explicat que, segons el lloc on canta al matí, sabem l’estat en què es troba aquest ocell. El meu avi m’explicava que si canta a baix a la riera, vol dir que està més mandrós del normal. D’això es treu la conclusió que ha de venir pluja, ja que igual que els éssers vius resignem el mal temps perquè tenim dolor o un mal estat anímic, el cucut ho fa a base dels vols, ja que quan ha de fer mal temps vola cap a baix i no té nassos de fer-ho de pujada.

Doncs ja ho sabeu, si voleu saber si plourà o no, escolteu el cucut com canta, a primera hora del matí.

No hay comentarios: