05 abril 2007

QUAN ET TOCA FER FEINES MOLT DESAGRADABLES

Com bé podeu veure, porto alguns dies sense penjar cap escrit al meu diari. Hi ha una explicació molt senzilla, he tingut un cas d’aquells que m’ha col·lapsat o més ben dit m’ha omplert del tot, fins al punt que no podia tenir el cap en un altre lloc.

El cas ja va començar fa algunes setmanes, quan alguns veïns i veïnes em van fer arribar el seu gran malestar per haver rebut una multa de 300,00 euros i proposta de retirada de 4 punts del carnet de conduir.

En principi, pensava que era un fet puntual, però a còpia que van anar avançant els dies vaig intuir que podia ser un tema de magnituds i vaig decidir esbrinar-ho. Quina va ser la meva sorpresa quan em vaig adonar que alguns agents de la policia local havien posat 131 denúncies de 300,00 euros i proposta de retirada de 4 punts del carnet de conduir. Aquestes denúncies van ser interposades d’una manera poc clara, poc transparent i fugint de totes les directrius polítiques indicades, que són: Primer educar, segon avisar i tercer denunciar a qui encara continuï fent la imprudència.

Un cop vaig aprofundir en la investigació, em vaig adonar que tenia l’obligació d’actuar, ja que no puc permetre que el patrimoni més gran que tenim en aquest municipi, que és la seva població, tingui una envestida tan salvatge i d’aquestes magnituds.

Per aquest motiu, el dilluns passat, dia 2 d’abril, vaig obrir un expedient disciplinari a 3 agents de la policia local, amb la finalitat que s’aclareixi tot el tema. Aquest expedient consisteix en nomenar un jutge instructor i un secretari, perquè investiguin sobre les presumptes irregularitats.

En poc més de 24 hores, l’instructor d’aquests expedients em va enviar un informe aconsellant-me que apartés els tres policies del servei i que enviés tot aquest expedient al fiscal, perquè ell hi veia presumptes irregularitats, que poden ser tipificades com a delicte penal, per presumpta falsificació de document públic. Per tant, segons la seva interpretació, el tema fuig de les competències d’un expedient disciplinari.

He seguit al peu de la lletra el que m’ha aconsellat l’instructor de l’expedient.

Per altra banda, he ordenat a l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, que paralitzi els expedients d’aquestes 131 denúncies, fins que es clarifiquin tots els fets.

No hay comentarios: