Per fi ja la tenim aquí! La màquina de “sols ciment” ja està treballant a la carretera. Ha arribat de l’Espanya profunda, un tros de màquina estava a Palència i l’altre a Valladolid. Es tracta d’una eina molt moderna, que és l’últim crit, tant a nivell mediambiental com per la qualitat de feina que fa, de cara al futur de la nostra carretera.
He volgut ser persistent parlant d’aquesta màquina perquè, com ja he dit, no fa massa anys que s’utilitza aquesta tècnica per preparar les carreteres. He parlat amb el conductor, que viu a Ciudad Real, ja que a Espanya n’hi ha molt poques. M’ha explicat que es tracta d’una màquina que consumeix 600 litres de gasoil, en 8 hores. Cada dues hores de treball necessita unes 30 tones de ciment i molts mils litres d’aigua.
Aquesta màquina arrenca el terra, se’l posa a la “panxa” i allà hi barreja entre un 3% i un 4% de la quantitat de terra que ha arrancat, ciment i aigua i ho torna a posar a terra, totalment compactat. Abans que hi puguin passar els vehicles, cal esperar unes hores perquè quedi sec.
Fins al cap d’uns dies no s’hi pot posar l’asfalt a sobre. Això sí, té una capacitat per fer 600 metres lineals al dia, que en metres quadrats de paviment tractat representa entre 5.000 - 6.000 m2. En principi, entre 5 – 6 dies farà tota la carretera que està en construcció.
Moment històric en el nostre municipi!
He volgut ser persistent parlant d’aquesta màquina perquè, com ja he dit, no fa massa anys que s’utilitza aquesta tècnica per preparar les carreteres. He parlat amb el conductor, que viu a Ciudad Real, ja que a Espanya n’hi ha molt poques. M’ha explicat que es tracta d’una màquina que consumeix 600 litres de gasoil, en 8 hores. Cada dues hores de treball necessita unes 30 tones de ciment i molts mils litres d’aigua.
Aquesta màquina arrenca el terra, se’l posa a la “panxa” i allà hi barreja entre un 3% i un 4% de la quantitat de terra que ha arrancat, ciment i aigua i ho torna a posar a terra, totalment compactat. Abans que hi puguin passar els vehicles, cal esperar unes hores perquè quedi sec.
Fins al cap d’uns dies no s’hi pot posar l’asfalt a sobre. Això sí, té una capacitat per fer 600 metres lineals al dia, que en metres quadrats de paviment tractat representa entre 5.000 - 6.000 m2. En principi, entre 5 – 6 dies farà tota la carretera que està en construcció.
Moment històric en el nostre municipi!
No hay comentarios:
Publicar un comentario