Aquests darrers dies s’ha vist molta demanda perquè es construeixi un carril per a bicicletes, paral·lel a la construcció de la nova carretera. Estic convençut que a tothom li agrada aquesta proposta, jo sóc el primer de defensar-la, però deixeu que us plantegi una sèrie de consideracions.
Al moment que ens anaven ensenyant els primers dibuixos per construir la nova carretera, a cada reunió trèiem el mateix tema, demanant que aprofitant les obres de la carretera s’havia de fer un carril per a les bicicletes. Els redactors del projecte sempre en van ser contraris a aquest carril, argumentant que cap al final entendríem el motiu de la negativa.
Quan ja estava el projecte pràcticament tancat, vàrem tornar a insistir a tots els nivells, per darrera vegada. Vàrem tibar tant la corda que hi va haver un moment en què es varen quadrar dient-nos que si l’Ajuntament continuava en aquesta línia, desestimarien el projecte de la carretera .
Imagineu-vos fins a quin punt vam tibar la corda, que hi va haver el perill que l’obra de la carretera quedés ajornada. Van ser uns moments en què es vivia una situació molt complicada, ja que al parlar de les millores de la carretera va haver-hi l’ensorrament del túnel del Carmel i tots els extres que en situacions normals podíem haver esgarrapat, varen haver d’anar destinats a resoldre el tema del Carmel, ja que es parla que va representar un cost econòmic de 100 milions d’euros, als quals va haver de fer front el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.
Com a màxim, nosaltres vàrem aconseguir que es fes un camí per a vianants, apartat de la carretera, entre l’estacionament de can Tarau i el Camí del Cementiri.
Veient la magnitud de l’obra de la carretera, et fixes que per guanyar un metre i mig o dos s’han de fer uns desmunts o uns murs immensos. Això només per aconseguir una amplada de 10 metres de carretera. En el supòsit que haguessin hagut d’ampliar 2 metres i mig més per fer un carril per a bicicletes, en dues direccions, imagineu-vos on havien d’anar a parar en alguns moments i el cost que això hagués representat. Parlem d’algun milió d’euros més, com a mínim.
Per al que sí cal treballar és perquè al costat de la riera es dissenyi un camí, que tant el puguin utilitzar les bicicletes com la gent per caminar. Això podem articular-ho amb el conveni que es vam signar Dosrius, Mataró, Argentona, entre altres municipis, per fer actuacions conjuntes a la riera d’Argentona.
Tot i això, l’actual carretera tindrà un metre i mig de vorera d’emergència per banda, lloc per on podran circular les bicicletes, amb més seguretat que ara.
21 marzo 2007
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario