26 marzo 2007

COM HA DE SER LA MOBILITAT DEL NUCLI DE DOSRIUS

S’ha obert un debat molt ric, que fa referència a la circulació de vehicles, al seu pas per Dosrius, tant si van com si vénen de Canyamars o de can Massuet del Far.

No és fàcil satisfer tothom en qüestió de quina via s’ha d’utilitzar per entrar o bé per sortir de Dosrius, ja que únicament hi ha tres vies principals. Les normes subsidiàries contemplen la possibilitat d’una altra via, en el moment que es desenvolupi la unitat d’actuació IV, anomenada Torre de les Aigües.

Aquesta possibilitat l’assenyalen les Normes Subsidiàries, però personalment no hi crec, ja que la considero inviable. Cal treballar per construir la Variant que ha de connectar l’estacionament de can Tarau amb el Pla dels Gitanos, per fora del nucli de Dosrius, i a l’alçada del Pla del Gitanos s’ha de construir una rotonda que empalmi amb la Ronda de Dalt i la carretera que va cap a Llinars i cap a Cardedeu.

Aquest ha de ser el recorregut del trànsit en direcció cap amunt i cap avall. S’han de buscar tots els mecanismes possibles, perquè els cotxes en trànsit no hagin de passar pels carrers Marquès Castell Dosrius i Lluís Moret, ni pels carrers Sant Llop, Pau Casals i Rials i, ni molt menys, pel que està dibuixat en el planejament, atès que passaria per davant d’una escola i d’un pavelló municipal, o més ben dit, un lloc neuràlgic per a la població.

Doncs la feina a fer està ben marcada per part meva. Cal treballar fermament perquè la Variant sigui una realitat, al més aviat possible, i després encaminar totes les polítiques perquè sigui la via a utilitzar, amb la finalitat de deixar els nuclis de població amb el mínim trànsit possible i que els carrers siguin menys plens de cotxes i més seguretat per als vianants.

No hay comentarios: